Екологічна характеристику джерел викидів забруднюючих речовин дільниці по ремонту шин транспортних засобів
№ роботи:
K1-23-7 Контрольна робота з
екології, охорони природи,
природокористування.
На цій
сторінці беде розглядатись питання контрольної роботи на
тему: Дати екологічну характеристику джерел викидів забруднюючих речовин дільниці по ремонту шин транспортних засобів. Стислий
зміст роботи, для
ознайомлення:
Основні викиди дільниці по ремонту шин (шиномонтажу) є відпрацьовані шини. Тому екологічна характеристика такої дільниці зводиться до аналізу впливу відпрацьованих шин на навколишнє середовище. Дослідженнями встановили, що висока екологічна небезпека шин обумовлена, з одного боку, токсичними властивостями вживаних при їх виготовленні матеріалів і домішок, що містяться в них, а з іншого боку - властивостями більше ста видів хімічних речовин, що виділяються в повітряне і водне середовища при експлуатації, обслуговуванні, ремонті і зберіганні шин. У табл. 1 даний перелік основних груп таких речовин, причому кожна група містить більше десяти різних з'єднань, включаючи їх ізомери і похідні. У числі хімічних речовин, що виділяються в найбільших кількостях з шинних гум при кімнатній і підвищеній температурах:[Ця
робота представлена для
ознайомлення. Повну версію роботи Ви можете придбати на сайті
http://diplom-ok.at.ua/ ] Токсичні властивості проявляють всі перераховані в табл. 1 хімічні сполуки, продукти їх перетворення і взаємодії, але найбільш небезпечні канцерогени, що виділяються з шин: бензапірен і інші поліароматичні вуглеводні (нами виявлено в шинах 15 з'єднань цього класу з 18 відомих), а також N-нітрозаміни (виявлено 4 види цих речовин з 12 відомих). Всі ці речовини входять в список пріоритетних токсикантів, затверджений Міжнародною організацією по дослідженню раки (IARC) і Агентством з довкілля охорони (США) [5-8].
Таблиця 1. Групи хімічних сполук, що виділяються з шин
Найменування групи
|
Число ричовин
|
Клас небезпеки
|
Бензапірени
|
14-15
|
1-3
|
N-нітрозаміны
|
3-4
|
1-3
|
Аміни аліфатичні і ароматичні
|
5-8
|
2-3
|
Вуглеводні алкілароматичні
|
20-25
|
2-3
|
Вуглеводні сірковмісні
|
5-8
|
2-3
|
Вуглеводні галогенвмісні
|
3-5
|
2-3
|
Феноли
|
1-3
|
2
|
Альдегіди і кетон аліфатичні
|
10-15
|
2-4
|
Спирти і кислоти аліфатичні
|
3-6
|
2-4
|
Ефіри алкилароматичні
|
3-6
|
2-4
|
Олігомери
|
1-3
|
2-4
|
Вуглеводні циклоалифатичні
|
15-20
|
3-4
|
Вуглеводні аліфатичні неграничні
|
15-18
|
3-4
|
Вуглеводні аліфатичні насичені
|
25-30
|
4
|
Інші
|
5-10
|
2-4
|
Якісний і кількісний аналіз загального виділення летючих хімічних речовин з шинних гум проводили на хроматомасс-спектрометрі моделі LKB 2091 (Швеція) при температурі 60±1°С. Бенз(а)пірен і інші полиароматичні вуглеводні визначали методом квазілінійчастих спектрів люмінесценції. Ідентифікація летючих N-нітрозамінів проводилася методом газохроматографічного розділення з використанням термоенергетичного аналізатора ТЕА-502А (США), а також еталонних з'єднань. Вказані методи передбачені Російськими стандартами і відповідають методам, вживаним за кордоном. Вторинні аміни, що виділяються з шин, і продукти термічного розпаду
прискорювачів вулканізації класу сульфенамідів при взаємодії з
високотоксичними оксидами азоту можуть перетворюватися на канцерогенні
N-нітрозаміни. Фактично виявлені наступні речовини цієї групи:
N-нитрозодиметиламин, N-нитрозодіетиламін, N-нітрозодібутиламін,
N-нітрозоморфолін. Їх вміст в протекторних гумах за нашими даними
змінюється від 2,1 до 34,9 мкг/кг, а в летючих продуктах (з урахуванням
впливу поверхні і вторинних реакцій освіти по вищенаведеній схемі) може
істотно перевищувати ГДК для N-нітрозамінів, яка в повітрі населених
місць складає 50 нг/м3. Ці речовини також добре растворимы у воді (ГДК
N-нітрозамінів у воді прісноводих водоймищ 5 нг/литр). За попередньою
оцінкою внесок шин (35-40%) в утворення N-нітрозамінів зіставимо з
внеском вихлопних газів.
Другу групу пріоритетних токсикантів згідно міжнародної класифікації
утворюють канцерогенні поліароматичні вуглеводні (ПАУ) [10,11], вміст
яких тільки в протекторі проаналізованих нами легкових шин досягає 234,4
міліграм/кг. За змістом індикатора наявності ПАУ -бенз(а)пірена -
досліджені шинні гуми розрізняються більш, ніж в 3 рази. У табл. 2 дані
профілі (відносні концентрації) ПАУ шинних протекторних гум порівняно з
профілями цих речовин у вихлопі карбюраторних і дизельних двигунів.
Таблиця 2. Профілі ПАУ, отн. ед. (конц. ПАУ/конц. бенз(а)пірена)[ ... ]
Тема
роботи:
"Дати екологічну характеристику джерел викидів забруднюючих речовин дільниці по ремонту шин транспортних засобів"Обсяг повної
роботи: 5 сторінки (Times New Roman 14, інтервал 1,5. Поля: 3 - 1,5 - 2 -
2) Формат: MS Word 2003 (*.doc) №
роботи: K1-23-7
|